Ryla

onsdag 15 mars 2023

Claes Molander

RYLA är förkortningen för Rotary Youth Leadership Awards och är Rotarys internationella program för att hitta, synliggöra och belöna unga framtida ledare i åldern 20-30 år.

Detta gör vi genom att Rotaryklubbarna i vårt distrikt delar ut stipendier till en ledarskapsutbildning som Rotary genomför en helg per år.

Rotarys syfte är att ge inspiration, engagemang, energi, teoretisk och praktisk ledarskap genom föredrag av framgångsrika ledare. Här ska de få verktyg att börja planera för sitt eget fortsatta ledarskap. Samtidigt får de tillfälle att lära känna och nätverka med andra unga framtida ledare och samtidigt ha riktigt roligt.

Rotary vill hjälpa unga människor att växa!

Tidigare deltagare har givit 90-95 poäng av 100 i helhetsbetyg för sina RYLA-utbildningar

Och många av våra nöjda stipendiater använder RYLA-diplomen i sina CV när de söker jobb.

2023 års RYLA sker 21-23 april i Kristinehamn

2024 års RYLA sker 12-14 april i Kristinehamn.

Victor Käck är 2022 års stipendiat. Här tilldelas han diplom av Distriktsguvenören Anna Mohlén Lauridsen.